محبوب ترین نسخه در محدوده مینی، هاچ تمام برقی کوپر SE بود که شاهد افزایش 25.5 درصدی تحویل به 43744 دستگاه در سال 2022 بود. SE 26.7 درصد از کل هاچ بک های عرضه شده توسط این برند در سال گذشته را به خود اختصاص داد.
تحویل از بخش M 8.4 درصد از 163541 در سال 2021 به 177258 در سال گذشته افزایش یافت. i4 M50 تمام برقی پرفروش ترین مدل این زیربرند عملکردی بود.
به طور کلی کراس اوورها در سال گذشته 1.02 میلیون تحویل داشتند که تقریباً در سال 2021 بود، اما سهم کلی آنها کمی از 46.3 به 48.4 درصد افزایش یافت.
مانند سال گذشته، سری 3/4 سری، X3/X4 و سری 5/6 جایگاه های سکو را پر ،د و مجموعاً 56.9 درصد از کل تحویل های BMW در سال گذشته را به خود اختصاص دادند.
چین بزرگترین بازار تک خودروسازان (793500) بود که 33.1 درصد از کل خودروهای فروخته شده در سال 2022 را به خود اختصاص داد. بریت،ا، کره ج،ی، فرانسه و ایتالیا در رتبه های بعدی این فهرست قرار دارند.
ا،ر خطوط مدل های اصلی سقوط ،د، با بیشترین افت در سطح ورودی سری 1، سری 2، X1 و X2.
در حالی که گروه BMW خودروهای کمتری را در سال 2022 تحویل داد، آنهایی که عرضه کرد معمولاً مدلهای حاشیه بالاتر بودند.
اگر صحبت از خودروهای برقی شد، مدلهای i پراکنده در سراسر محدوده، مسئول 172008 تحویل بودند که جهشی بزرگ 149.3 درصدی نسبت به رقم 69003 سال 2021 بود. خودروهای برقی 8.2 درصد از کل فروش BMW را به خود اختصاص دادند.
بی ام و
دامنه
2022
2021
تغییر دادن
1 سری / 2 سری
205,971
265,964
-22.6٪
3 سری / 4 سری
478,932
490,969
-2.5٪
سری 5/6 سری
315,590
326212
-3.3٪
7 سری / 8 سری
48708
62628
-22.2٪
Z4
12029
14778
-18.6٪
X1/X2
242,189
311,928
-22.4٪
X3/X4
400,898
414671
-3.3٪
X5/X6
277,057
240,504
15.2٪
X7
57,905
54,957
5.4٪
iX
39130
2,638
1383.3%
i3 و i8
22280
28,541
-21.9٪
علیرغم کاهش در تحویل کلی، سود BMW پس از ،ر مالیات 12.9 درصد رشد کرد و به 6.3 میلیارد یورو (10.1 میلیارد دلار) رسید.
احتمالاً به دلیل عرضه نسل جدید مدل، سری 7 نیز شاهد کاهش بیش از 20 درصدی حجم آن بوده است. به همین ترتیب X1 نیز دستخوش تغییر نسل شد.
رو، – رویس
مدل
2022
2021
تغییر دادن ٪
فانتوم
418
427
-2.1٪
روح
2,015
1909
5.6٪
Wraith / سپیده دم
328
828
-60.4٪
کولینان
3,260
2,422
34.6٪
این شرکت میگوید که این تا حدی باعث کاهش نرخ ارز سودمند شده است، اما بیشتر به دلیل «تأثیر قیمتگذاری مطلوب و ،یب محصول و همچنین حجم بیشتر تجارت با قطعات یدکی و لوازم جانبی» است.
از نظر جغرافیایی آسیا (1.03 میلیون)، اروپا (878500) و قاره آمریکا (441500) مهمترین مناطق شرکت آلم، بودند.
مینی
مدل
2022
2021
تغییر دادن ٪
دریچه
163929
164270
-0.2٪
قابل تبدیل
24,423
25120
-2.8٪
کلابمن
27870
30,385
-8.3٪
همشهری
76700
82,363
-6.9٪
مفهومی Aceman EV
تحویل کلی در سال 2022 در گروه BMW با 4.8 درصد کاهش به 2,399,632 رسید که از 2,521,514 در سال قبل کاهش یافت.
هر دو BMW (5.1 درصد کاهش به 2،100،689)، و Mini (3.1 درصد کاهش به 292،922) گزارش ،د، اما رو، رویس 7.8 درصد رشد کرد و به 6021 رسید.
مارک معروف ،یسی، آ،ین سنگر بیامو در فعالیتهای غیر برقی است. مدلهای دو در Wraith و Dawn که سال گذشته تولیدشان پایان یافت، بهطور چشمگیری کاهش یافتند، اما سدانهای این شرکت قدرت خود را حفظ ،د.
همراه با 17184 دستگاه پلاگین هیب، کانتریمن، مدلهای برقی 20.2 درصد از کل تحویلهای Mini در سراسر جهان را بر عهده داشتند.
در مورد پلاگین هیب،، آنها با 2.5 درصد کاهش به 200945 رسید.