این یک تغییر در مفهوم پشت ترمز احیا کننده در وسایل نقلیه الکتریکی است، که در آن موتورهای محرک به ،وان ژنراتور عمل می کنند تا انرژی را که معمولاً هنگام پا گذاشتن راننده روی ترمز هدر می رود، جمع آوری کنند.
به نظر میرسد این سیستم از سختافزاری مشابه سیستمهای ضد رول فعال 48 ولتی استفاده میکند که در شاسیبلندهای سنگین و با کارایی بالا رایج شدهاند.
هنگامی که فنر فشرده می شود، انرژی ذخیره شده در ضربه فشرده سازی آزاد می شود، بازوی تثبیت کننده در جهت دیگر می چرخد و دیسک محرک را در جهت مخالف می چرخاند. با این حال، این بار، یک کلاچ به دیسک اجازه می دهد تا ژنراتور را از طریق یک گیرب، کوچک هدایت کند.
بر اساس نقشه های ثبت اختراع و CarBuzz گزارش، به نظر می رسد سیستم دارای یک واحد ژنراتور (با یک چرخ فلایو کوچک) است که بر روی شاسی خودرو نصب شده است.
با چیزی شبیه یک نوار تثبیت کننده به خود فنرهای تعلیق متصل است.
حق ثبت اختراعی که توسط CarBuzz فاش می کند که BMW به دنبال استفاده از انرژی حاصل از حرکت سیستم تعلیق یک خودروی الکتریکی برای شارژ بسته باتری آن است.
اگر این سیستم به تولید برسد، احتمالاً روی یک مدل رده بالا با قیمت من، و بسیار بالا عرضه خواهد شد. همچنین این امکان وجود دارد که در پلتفرم آینده این برند Neue Kl،e نیز حضور داشته باشد.