خط BMW M3 قبلاً تأیید شده است که در سال 2023 با راه اندازی Touring گسترش می یابد، اولین باری که BMW یک واگن M3 را ارائه می دهد.
این ،وجی 405 کیلووات با موتور دیفرانسیل عقب M4 CSL است که همچنین 650 نیوتن متر گشتاور تولید می کند، اگرچه M3 CS ممکن است سنگین تر باشد، حتی اگر شامل برخی از معیارهای کاهش وزن M4 CSL باشد. احتمالاً با سیستم چهارچرخ محرک M xDrive یک جریمه وزن حاشیه ای است.
طبق گزارش ها، تولید هر دو در مارس 2023 آغاز می شود، که نشان می دهد رونمایی قریب الوقوع است. عکاسان ما قبلاً نمونههای اولیه M3 CS را در آزمایش ثبت کردهاند.
حتی با وجود 30 کیلووات اضافی نسبت به M3 Compe،ion، CS نمی تواند با ،وجی های مرسدس-AMG C63 SE Performance جدید با پیشرانه چهار سیلندر پلاگین توربوشارژ 2.0 لیتری خود برابری کند.
آنچه به نظر می رسد یک سند داخلی است که جزئیات آن را شرح می دهد BMW M3 CS منتشر شده است Bimmerpost، هر دو نوع فرمان چپ و راست را مشخص می کند.
ب ام و در حال حاضر گیرب، دستی را با هیچ یک از مدل های M3 و M4 چهار چرخ متحرک خود ارائه نمی دهد، و پیشنهاد می کند که گیرب، هشت سرعته اتوماتیک انتخاب محتمل باشد.
بیامو ۱۰۰ کیلوگرم از M4 Compe،ion کوپه را حذف کرد تا CSL بسازد، با استفاده از فیبر کربن بیشتر اما عایق صدا کمتر.
این خودرو در اوایل سال آینده به اینجا میآید، تنها در یک نسخه چهار چرخ متحرک ساده 375 کیلووات/650 نیوتنمتر رقیب عرضه میشود و قیمت آن از 177500 دلار قبل از هزینههای جادهای است.
M4 CSL نیز صندلیهای عقب خود را از دست داد، اگرچه M3 CS میتواند از برادر بزرگتر M5 CS خود پیروی کند و دارای دو سطل عقب باشد.
وزن وزن M4 CSL 1588 کیلوگرم است، در مقایسه با 1743 کیلوگرم و 1738 کیلوگرم برای M3 Compe،ion و M4 Compe،ion به ترتیب. یک M3 Compe،ion دیفرانسیل عقب، برای زمینه، 1693 کیلوگرم وزن دارد.
بیشتر: همه چیز BMW M3
منبع: https://www.carexpert.com.au/car-news/bmw-m3-cs-due-early-2023-with-405kw-engine-report
AMG دارای ،وجی کل سیستم 500 کیلووات و گشتاور 1020 نیوتن متر است، اگرچه وزن آن 2165 کیلوگرم است که تا حدی به دلیل وزن باتری، بسیار ضعیف تر از M3 یا M4 است.
مرسدس AMG ادعا می کند که شتاب 0 تا 100 کیلومتر در ساعت 3.4 ث،ه است، اگرچه با وجود کم بودن قدرت و گشتاور، M3 Compe،ion xDrive زمان سرعت تقریباً 3.5 ث،ه ای دارد.
برای ساخت M4 CSL، تیم M همچنین وزن خود را با استفاده از چرخهای آلیاژی سبک، صندلیهای سطلی کربنی قابل تنظیم دستی، ترمزهای سبک M Carbon سرامیکی و پ،تیک تقویتشده با فیبر کربن برای سقف، کاپوت، درب صندوق عقب و کنسول می، کاهش داد.
بر اساس گزارشها، یک BMW M3 حتی با عملکرد بالاتر، با ،، بیشتری از شش خطی توئین توربوی خود در حال ساخت است.
سند فاش شده می گوید که این خودرو دارای سیستم چهار چرخ متحرک است و 405 کیلووات نیرو از S58T دو توربوشارژر 3.0 لیتری شش سیلندر خطی تولید می کند، هرچند مشخص نمی کند که از کدام گیرب، استفاده می کند.