
پتنتهای جدید فرمان چرخهای عقب از BMW Motorrad ممکن است در پیچهای باریکتر، موتوراسپرت، بدلکاری و احتمالاً آیرودینامیک نیز کمک کند.
BMW Motorrad، بخش موتورسیکلت BMW، فناوری فرمان چرخهای عقب را برای موتورسیکلتها به ثبت رسانده است. BMW فرمان چرخ عقب را با طرح بندی موتور سیکلت های زنجیر، تسمه محور و محور محور به نمایش گذاشت. به نظر می رسد هدف اصلی دستیابی به چرخش کمتر و هندلینگ و موتور اسپرت پیشرفته است.
افرادی که از روش های ضد فرمان استفاده می کنند (به ،وان مثال، فرمان به راست برای گردش به چپ) بهتر می توانند با این سیستم فرمان جدید سازگار شوند. اما افراد ضد فرمان بسیار کم هستند. همچنین بدلکار، که زیاد می کشند و دریفت می کنند و سواران خارج از جاده که چرخ های عقب را برای هدایت موتورسیکلت قفل می کنند، می توانند به سرعت با این مک،سم جدید سازگار شوند.
پتنت های BMW روش های متعددی را برای دستیابی به این فرمان چرخ عقب نشان می دهد. مک،زم های دو طرفه و یک طرفه با اتصالات فیزیکی به فرمان برای ورودی های فرمان وجود داشت. همچنین، یک حق ثبت اختراع با کمک الکتریکی برای فرمان چرخهای عقب نیز وجود داشت، که پیوندهای فیزیکی را خنثی میکند، زیرا میتواند ورودی فرمان را از حسگر موقعیت فرمان مانند یک خودرو بگیرد.
منبع: https://www.rushlane.com/bmw-motorrad-working-on-rear-wheel-steering-on-motorcycles-12470966.html
جدا از پیچیدگی، هزینه، وزن و تعمیر و نگهداری، می توانم به برخی مسائل احتمالی دیگر در مورد این سیستم از دیدگاه یک مهندس فکر کنم. اصلی ترین آنها استحکام بازو است زیرا مک،زم های فرمان چرخ عقب ثبت شده BMW جایگزین بازوهای شناور معمولی خواهد شد.
یک راکب موتورسیکلت ها را با وزن لاغر و تغییر وزن می چرخاند تا بپیچد. این چیزی است که ما تا به حال به آن عادت کرده ایم. تغییر دادن به یک روش جدید فرمان مانند جنگیدن با غرایز و حافظه عضل، است. ممکن است به زمان زیادی نیاز داشته باشیم تا به این مک،سم فرمان جدید موتورسیکلت برسیم تا زم، که در حال حاضر به آن عادت کرده ایم.

حتماً سیستم e-Corner هیوندای را روی یک Ioniq 5 دیده اید. آیا موتورسیکلت ها نیز می توانند همه این کارها را انجام دهند؟ بیا یک نگاهی بیندازیم.
BMW Motorrad روی فرمان چرخ های عقب موتورسیکلت کار می کند
ما می تو،م چند مورد استفاده را ببینیم. به ،وان مثال، BMW این فناوری را با طرح هایی از یک دوچرخه رزمناو به ثبت رساند. شاید بامو این ایده را پس از راهاندازی سری R 18 کروزر به دست آورد. کاملاً منطقی است زیرا یک رزمناو دارای فاصله بین دو محور طول،، زاویه چنگک بزرگ و زاویه دنباله کوچک است. اینها مانورپذیری را به یک کابوس مطلق تبدیل می کند.
اینجاست که این تنظیمات فرمان چرخ عقب بیشترین کاربرد را دارد. پتنت های BMW به دستاوردهای بالقوه در آیرودینامیک اشاره می کنند. اکنون می توانند چرخ جلو را بپوشانند. با توجه به اینکه زاویه فرمان کمتری دارد زیرا بخشی از کار به چرخ عقب نیز داده می شود. این پتنت همچنین به مزایای فرمان چرخ عقب در ورزش های موتوری اشاره می کند که چرخ جلو در هوا است.

به گفته بی ام و، فرمان چرخ های عقب هنگام سوار شدن بر چرخ عقب با چرخ جلوی قابل فرمان در هوا، فرمان پذیری بهتری را ارائه می دهد. این جنبه چرخشی قطعاً شخصیت علی را از D،om 1 تحت تأثیر قرار می دهد. BMW یک حق اختراع موتورسیکلت الکتریکی نیز دارد. هم دوچرخه برقی و هم فرمان چرخ عقب هنوز به مرحله تولید نرسیده اند.
