تأسیسات 17.9 میلیارد بات (722.82 میلیون دلار استرالیا) که با شرکت تایلندی WHA Group توسعه می یابد، در 237 هکتار زمین در استان شرقی رایونگ واقع خواهد شد.
توسط هیئت سرمایه گذاری تایلند تایید شده است. تایلند میخواهد تولید سالانه خودروهای برقی محلی تا سال 2030 به 700000 دستگاه برسد که حدود 30 درصد از کل تولید خودروی این کشور را تشکیل میدهد.
BYD در این ماه تحویل Atto 3 را در استرالیا آغاز کرد و مشغول ایجاد شبکه ای از مراکز فروش و خدمات در سراسر کشور با Eagers Automotive است.
BYD به SAIC Motor، مالک برندهای MG و LDV، و Great Wall Motor در ایجاد یک حضور تولیدی در تایلند میپیوندد.
در حالی که هیچ یک از این شرکت ها هنوز خودروهای ساخت تایلندی را به استرالیا صادر نکرده اند، انتظار می رود سدان MG 5 اولین محصول SAIC موتور با منبع تایلندی باشد که در استرالیا به فروش می رسد.
برای این منظور، معافیت های مالیاتی و یارانه هایی را به تولیدکنندگان خودروهای برقی ارائه می دهد.
این خودرو طیف مدل های خود را با هاچ بک کوچک دلفین و سدان سایز متوسط Seal که تحویل آن از سال 2023 آغاز خواهد شد، گسترش خواهد داد.
منبع: https://www.carexpert.com.au/car-news/byd-to-build-electric-vehicles-in-thailand
این شرکت قصد دارد در سال 2024 در آنجا فعالیت خود را با تولید سالانه 150000 وسیله نقلیه الکتریکی برای تایلند، کشورهای همسایه ج، شرقی آسیا و سایر مناطق مانند اروپا آغاز کند.
BYD آ،ین خودروساز چینی است که کارخانه خودروسازی را برای تایلند اعلام کرده است.
دومی کارخانه Rayong خود را از جنرال موتورز ،یداری کرد که قبلاً شورلت/هولدن ک،ادو و تریل بلیزر را در آنجا می ساخت.
این شرکت همچنین در سال جاری به طور رسمی در تایلند راه اندازی شده است و همچنین در حال گسترش به بازارهایی مانند برزیل، اروپا و ژاپن است.
تایلند بزرگترین بازار خودرو و بزرگترین تولیدکننده خودرو در ج، شرقی آسیا است و شرکتهایی مانند فورد، ایسوزو، میتسوبیشی و تویوتا همگی در آنجا خودرو تولید میکنند.
رویترز گزارش می دهد که کارخانه شاسی بلند Atto 3 الکتریکی را تولید خواهد کرد.