اوایل سال جاری فورد اعلام کرد که همراه با CATL یک مرکز تولید باتری محلی در میشیگان خواهد ساخت.
CATL همچنین یک کارخانه 70 گی،ات ساعتی در 5 کیلومتری کارخانه تسلا در شانگهای ساخته است.
شایان ذکر است که BYD همچنین در حال کار بر روی فناوری باتری سدیم یون است و انتظار میرود تولید انبوه آن در سال 2023 آغاز شود.
چری در حال حاضر تنها Omoda 5 را به صورت محلی عرضه می کند که از موتور چهار سیلندر توربو بنزینی استفاده می کند. با این حال، نسخه الکتریکی Omoda 5 در نیمه اول سال 2024 عرضه می شود.
منبع: https://www.carexpert.com.au/car-news/chery-taps-tesla-supplier-for-sodium-ion-battery-tech
شرکت مسئول تامین باتری خودروهای الکتریکی (EV) برای شرکت هایی مانند تسلا، جیلی و SAIC موتور اعلام کرده است. چری اولین خودروسازی خواهد بود که از فناوری جدید سدیم یون خود در خودروهای برقی استفاده می کند.
چری و CATL همچنین اعلام کردهاند که ENER-Q، یک سرمایهگذاری مش، که باتریهایی را برای طیف وسیعتری از کاربردها توسعه میدهد.
CATL اولین نسل باتریهای یون سدیم خود را در سال 2021 معرفی کرد، در ابتدا تنها با هدف استفاده از این فناوری در اسکوترهای برقی و موارد مشابه.
در سال 2022، فورد اعلام کرد که از باتریهای لیتیوم-آهن فسفات (LFP) CATL برای تامین انرژی مدلهای فورد موستانگ Mach-E و فورد F-150 لایتنینگ خود استفاده خواهد کرد.
شرکت چینی CATL تامین کننده اصلی است و همچنین با تویوتا، فول، واگن، ولوو، هیوندای، هوندا و ب ام و همکاری می کند.
باتری یون سدیم نسل بعدی آن می تواند از چگالی انرژی 200 وات ساعت بر کیلوگرم فراتر رود و جایگزین ارزان تری برای تولید باتری های لیتیوم یون با عملکرد بهتر در دماهای پایین تر ارائه می دهد.
با افزایش قیمت باتریهای لیتیوم یونی، سازنده باتریهای چینی در سال 2022 تصمیم گرفت تا باتریهای یون سدیم خود را برای خودروهای الکتریکی توسعه دهد.
این خبر در حالی منتشر می شود که چری برند جدید خود iCar را معرفی می کند که iCar 03 تولیدی خود و مفهومی iCar GT را در نمایشگاه خودروی شانگهای این هفته معرفی کرد. همچنین یک خودروی الکتریکی جدید به نام Chery eQ7 را معرفی کرد.
در حالی که جزئیات رسمی در حال حاضر کمیاب است، اخبار خودرو چین طبق گزارش ها، تولید انبوه باتری سدیم یونی قرار است در سال جاری ادامه یابد.