در پاسخ به فقدان یک هدف فدرال، صنعت خودروسازی استرالیا یک طرح داوطلبانه کاهش CO2 را در سال 2020 ایجاد کرد.
به گفته یکی از جدیدترین برندهای این کشور، باید اقدامات بیشتری برای حمایت از عرضه خودروهای الکتریکی در استرالیا انجام شود.
چنین طرحی خودروسازان را مجبور میکند تا میانگین آلایندگی خودروهای خود را به زیر سقف توافق شده برسانند، که با پشتوانه جریمههایی برای عدم دستیابی به آن هدف همراه است. با گذشت سالها، کلاهک به تدریج سفت تر می شود.
استرالیا نسبت به تقاضا، گزینههای هیب،، پلاگین هیب، (PHEV) و خودروی الکتریکی (EV) کمبود دارد، زیرا انتظار طول، برای خودروهای جدید در ا،ر برندها نشان میدهد.
این شرکت تا سال 2025 به دنبال فروش 7000 فروش در سال است، اما میگوید این تنها در صورتی اتفاق میافتد که بازار خودروهای الکتریکی در استرالیا توسط ،ت در جهت درست هدایت شود.
FCAI میگوید مقررات رسمی به شرکتهای خودروسازی ابزارهایی را میدهد که برای لابی ، دفاتر مرکزی خود برای عرضه بیشتر وسایل نقلیه کم آلایندگی (یا بدون آلایندگی) نیاز دارند.
این بچه جدید در استرالیا است، اما Cupra در فشار دادن ،ت فدرال برای یک رویکرد عملی تر برای تشویق فروش خودروهای الکتریکی در استرالیا تنها نیست.
هنگامی که شما آن را دارید، نیاز به اضافه ، زیرساخت ها خیلی سریع دنبال می شود، و این به عامل دوم تبدیل می شود. اما همیشه مرغ و تخم مرغ است و شما باید توپ را در دست بگیرید. برای رسیدن به توپ، باید خودروهای برقی را مقرون به صرفه کنید.»
«کشورهایی که توانستهاند ،یبی قوی از برقرس، ایجاد کنند، همیشه شروع ،د [incentives] توسط ،ت، آقای گریفیث گفت که آیا یارانه برای ،یداران خودروهای الکتریکی در استرالیا ضروری است یا خیر.
خودروسازان انفرادی مانند کیا، همراه با بدنه اوج خودروسازان در استرالیا، از زمان انتخابات فدرال خواستار استانداردهای آلایندگی بوده اند.
در حال حاضر، خودروسازان بخش عمده ای از وسایل نقلیه برقی خود را به بازارهایی مانند اروپا می فرستند، جایی که جریمه برای عدم دستیابی به اه، آلایندگی می تواند منجر به جریمه های هنگفت شود. به گفته مایکل بارتش، رئیس سابق گروه فول، واگن استرالیا، استرالیا در خطر تبدیل شدن به “محل تخلیه” موتورها و فناوری های قدیمی تر و ،یف تر است.
جانشین او، پل سانسوم، گفت CarExpert معرفی استانداردهای آلایندگی “بازی را کاملاً تغییر می دهد، واقعاً این کار را می کند”.
خودروهای الکتریکی تنها 1.8 درصد از بازار خودروهای جدید استرالیا را تا به امروز در سال 2022 به خود اختصاص داده اند. تسلا مدل 3 پرفروش ترین خودروی برقی در این کشور است و تنها نیمی از کل فروش را به خود اختصاص داده است.
کوپرا قصد دارد تا سال 2030 فقط خودروهای برقی بفروشد و آ،ین خودروی جدید خود را با موتور احتراق داخلی در سال 2025 عرضه خواهد کرد.
این هیچ دندان واقعی ندارد، اما دو هدف را دنبال می کند: روابط عمومی، و الگوی سیاستی برای هر ،ت پذیرا.
منبع: https://www.carexpert.com.au/car-news/cupra-joins-push-for-federal-leader،p-on-evs
اگر بخواهیم به آن سطح از فروش برسیم، فرض می کنیم که بازار برق در استرالیا رونق می گیرد. وین گریفیتس، مدیر اجرایی Cupra به رسانه های استرالیایی گفت بدون آن، ما پایگاهی نخواهیم داشت.
او گفت: “،ت استرالیا باید با یک سیاست خوب در مورد EV فشار آورد و حمایت کند.”
برند اسپرت اسپ،ایی کوپراکه بخشی از گروه فول، واگن است، هاچ بک الکتریکی Born را در سال 2023 به استرالیا خواهد آورد.
مانند کیا، گروه فول، واگن نیز در تلاش برای آوردن خودروهای الکتریکی به استرالیا دچار مشکل شده است.