برند ایتالیایی پرفورمنس De Tomaso از P900 پرده برداری کرده است، یک هایپرخودروی مخصوص پیست الهام گرفته شده از تاریخچه موتوراسپرت آن و نامگذاری آن به خاطر وزن خشک 900 کیلوگرمی و ،وجی 900 ، بخار (662 کیلووات) آن است.
این مدل دو نفره که توسط Jowyn Wong و Jakub Jodlowski، جفت پشت De Tomaso P72 طراحی شده است، به شدت از آیرودینامیک مسابقات LMP الهام گرفته شده است و دارای یک سیستم فعال کاهش درگ (DRS) در بال عقب و دریچه های جانبی با انحنای چشمگیر است.
De Tomaso “تیم اختصاصی مک،ک و مهندسان را تامین می کند که در راه اندازی روز مسیر، حمل و نقل وسیله نقلیه و عملکرد در مسیر، شماره گیری دینامیک خودرو مطابق با نیازهای منحصر به فرد مالک کمک خواهند کرد.”
مانند رقیب اخیراً معرفی شده Praga Bohema، P900 تحت آزمایشات آیرودینامیکی و توسعه در تونل باد تیم فرمول 1 قرار گرفته است.
Jowyn Wong، طراح اصلی، گفت: «تیم طراحی ما زمان زیادی را صرف تعمیرات اساسی صفهای بصری P72 به یک پیشنهاد بسیار متمرکز بر عملکرد کرده است.
مشتریان P72 ابتدا به تخصیص P900 دسترسی پیدا ،د، اما De Tomaso میگوید شکافهای ساخت به سرعت پر میشوند.
این سرمایهگذاری در سوختهای مصنوعی، نشاندهنده تعهد ما به پیگیری آینده تحرک بدون آلایندگی بدون قرب، ، ،صر مهمی است که همه ما بسیار عزیز هستیم – روح و سمفونی یک موتور.
De Tomaso یک برند سوپراسپرت ایتالیایی آمریکایی است که در سال 1959 توسط مسابقهدهنده الخاندرو دی توماسو، که بیشتر به خاطر موفقترین مدلش، Pantera شناخته میشود، تأسیس شد. الویس پریسلی معروف بود که صاحب یک Pantera بود، اما از غیرقابل اعتماد بودن آن چنان ناامید شد که با یک تفنگ ساچمه ای به آن شلیک کرد.
انتخاب برای دنبال ، سوختهای مصنوعی به جای پیروی از مسیر تمام الکتریکی سایر تولیدکنندگان سوپراسپرت، ناشی از تمایل De Tomaso برای ارج نهادن به آرزوهای اولیه V12 بنیانگذار خود و حفظ احساس و صدایی است که علاقهمندان به موتور سواری میخواهند.
پیشرانه سفارشی P900 یک موتور 6.2 لیتری V12 تنفس طبیعی است که قادر به کار با سوخت مصنوعی و دور موتور 12300 دور در دقیقه است – د توماسو می گوید این اولین V12 کربن خنثی در جهان خواهد بود که از نوع من، eFuel استفاده می کند.
این شرکت همچنین برنامه رانندگ، به نام De Tomaso Competizione را اجرا می کند که آموزش های مسابقه ای را ارائه می دهد تا مالکان بتوانند سوپراسپرت های خود را در تقویمی از پیست های سخت به حدا،ر سرعت برسانند.
هر خودروی P900 را می توان به طور کامل سفارشی کرد و مطابق با سلیقه مشتری طراحی کرد، اما مدل پایه به طور رسمی در اواسط سال 2023 عرضه می شود و تولید آن در سال 2024 پس از P72 قبلی آغاز می شود.