LDV این هفته اولین خودروی الکتریکی استرالیا، ساخت چین را معرفی کرد eT60، قرار است از آبان ماه امسال وارد شود.
LDV در حال حاضر eT60 را در بازار نیوزلند می فروشد، جایی که واجد شرایط تخفیف ،تی تا 8625 دلار (7600 دلار استرالیا) است.
در حال حاضر، موضوع حیاتی قیمت است. در نیوزیلند به قیمت 79990 دلار در راه دور (70500 دلار استرالیا) به فروش می رسد که حدود 60 درصد بیشتر از پرچمدار T60 Bi-Turbo دیزل (50588 دلار به علاوه هزینه های داخل جاده ای به دلار نیوزیلند) است.
واردکننده استرالیایی LDV تأیید کرد که این باتری در نسخه های محلی استفاده می شود و اضافه کرد که شارژ از 5 تا 100 درصد با استفاده از یک شارژر 11 کیلوواتی AC حدود 9 ساعت طول می کشد، در حالی که قابلیت شارژ سریع DC امکان شارژ بین 20 تا 80 درصد را فراهم می کند. حدود 45 دقیقه
هر OEM بزرگ متعهد به توسعه وسایل نقلیه الکتریکی است، اما چیزی که کمتر در مورد آن صحبت می شود نفوذ فزاینده بازار خودروهای برقی چین در بقیه جهان است – و ما در استرالیا اکنون با ورود eT60، eDeliver 9 از این نفوذ بهره می بریم. و Mifa 9،” مدیر کل LDV استرالیا دینش چیناپا این هفته گفت.
باز هم، این قیمت گذاری رسمی محلی نیست، بلکه حدس و گمان است.
اگر این نشانه گذاری را بر روی قیمت دیزل پرچمدار T60 در استرالیا اعمال کنیم که قیمت آن 43674 دلار است، قیمت مشخص استرالیایی eT60 در اینجا حدود 70000 دلار است.
این باتری موتوری با قدرت 150 کیلووات و گشتاور 310 نیوتن متر را تامین می کند و eT60 فقط در قالب 4×2 (دیفرانسیل عقب) موجود است. همچنین برای یدک کشی تا 1500 کیلوگرم رتبه بندی شده است که نصف وزنی است که دیزل 160 کیلووات و 500 نیوتن متر برای حمل در نظر گرفته شده است.
در نیمه اول سال 2022، 2.4 میلیون خودروی برقی در چین به مشتریان تحویل شد که بیش از دو برابر کل بازار سالانه خودروهای جدید در استرالیا است. خودروهای برقی اکنون 26 درصد از کل فروش خودرو در چین و 57 درصد از فروش جه، خودروهای برقی را به خود اختصاص داده اند. چین در برق رس، صنعت حمل و نقل خود پیش می رود و بقیه جهان – از جمله استرالیا – را با خود همراه می کند.
LDV استرالیا پودر خود را بر اساس مشخصات و قیمتهای بازار استرالیا خشک نگه داشته است، با این حال میتو،م با نگاه ، به دریای تاسمان ایدههای کاملاً واضحی به دست آوریم.
eT60 در آن بازار، که ما میخواهیم به بازار برویم و بگوییم با باتری ما همسو میشود، از یک باتری بزرگ 88.5 کیلووات ساعتی استفاده میکند که محدوده رانندگی ادعایی و دارای رتبه WLTP تا 330 کیلومتر را امکانپذیر میکند.
محموله مدل NZ به ،وان 750 کیلوگرم، با توجه به وزن محدود 2300 کیلوگرم و GVM 3050 کیلوگرم ذکر شده است.
در حالی که طیف رو به رشدی از وسایل برقی موجود در بازارهایی مانند چین و ایالات متحده وجود دارد، استرالیا تاکنون این موارد را از دست داده است.
در همین حال، LDV در eT60 متوقف نمیشود و برنامههایی برای فروش ون برقی eDeliver 9 و نفربر برقی Mifa 9 را تأیید میکند.
بیشتر: LDV استرالیا وسایل نقلیه برقی، ون و افراد را در نوامبر معرفی می کند
منبع: https://www.carexpert.com.au/car-news/ldv-et60-details-on-australias-first-ev-ute