Lightyear 0 ابتدا یک خودروی الکتریکی است که بدنه آن تا حد زیادی با پنل های خورشیدی پوشانده شده است. 0 از یک بسته باتری 60 کیلووات ساعتی برای ذخیره انرژی خود استفاده می کند که می تواند با دوشاخه یا پنل های خورشیدی آن شارژ شود. این پنل های خورشیدی 54 فوت مربع از فضای بیرونی را پوشش می دهند و می توانند تا 44 مایل برد در روز را در شرایط آفتابی ایده آل فراهم کنند. اگر در آب و هوای ابری زندگی می کنید چه؟ لایتیار میگوید هنوز هم میتو،د 22 مایل در روز پیشرفت کنید، که برای یک رفتوآمد روزانه کوتاه عالی است.
لایت یر اعلام کرده است که 0 پاییز امسال وارد تولید می شود و اولین تحویل آن در اروپا خواهد بود. قیمت ها از معادل 265000 دلار شروع می شود و این شرکت تنها 946 دستگاه تولید می کند. این شرکت در حال حاضر جاه طلبی های خود را برای خودروی برقی خورشیدی Lightyear 2 اعلام کرده است که هدف آن مقرون به صرفه تر بودن و تولید با حجم بالاتر است.
0 اولین محصول نهایی لایت یر پس از شش سال توسعه است و تکامل یافته نمونه اولیه لایت یر وان است. این سدان برقی شیک نه تنها اولین خودروی خورشیدی جهان است، بلکه ،وان داشتن کمترین ضریب درگ را نیز به خود اختصاص داده است. خودروهای الکتریکی جدید، مانند مرسدس EQS، به شدت بر روی آیرودینامیک متمرکز شده اند، زیرا آنها یک فاکتور کلیدی برد هستند. هرچه یک خودرو آیرودینامیک تر باشد، برد بیشتری خواهید داشت.
به همین دلیل است که وسایل نقلیه الکتریکی جدید اغلب شبیه یک قطره اشک با سطوح صاف هستند. EQS که قبلاً خودروی تولیدی با کمترین سی دی در 0.20 بود، دیگر پادشاه نیست. اکنون Lightyear 0 با به دست آوردن سی دی رسمی فقط 0.175 این ،وان را به خود اختصاص داده است. این رقم حتی ،ن های اولیه را که Cd خودرو خورشیدی را 0.19 نشان می داد، ش،ت داد.