ناحیه کف پا ناپایدار است که خطر له شدن پا در هنگام تصادف را به همراه دارد. علاوه بر این، محافظ ضربههای جانبی خودرو نیز پایینتر است، با محافظت ضعیف از قفسه سینه و محافظت ناکافی از شکم، در حالی که نبود کیسه هوای جانبی این مشکل را تشدید میکند.
وقتی صحبت از محافظت از سرنشینان کودک می شود، خودرو نیز عملکرد خوبی نداشت. صندلی کودک برای کودک 3 ساله قادر به جلوگیری از حرکت بیش از حد رو به جلو در هنگام ضربه نبود و سر را در معرض خطر بالایی از آسیب قرار می داد. CRS برای کودک 18 ماهه همچنین هنگام نصب با کمربند ایمنی بزرگسالان RWF محافظت ضعیفی از قفسه سینه و خطر بالایی برای سر نشان داد.
محافظ زانو و محل پا برای راننده و سرنشین نیز کافی نبود که در صورت تصادف منجر به صدمات می شود. علاوه بر این، این خودرو کیسه هوای جانبی ارائه نمی دهد که در صورت برخورد جانبی، خطر آن را بیشتر می کند.

NCAP جه،: WagonR و Alto K10 ماروتی سوزوکی در رتبه بندی ایمنی عقب هستند
رتبه ایمنی Maruti Suzuki ALTO K10 به شدت ضعیف است و این نگرانکننده است که خودرویی با چنین ویژگیهای ایمنی پایینتر همچنان در بازار به فروش میرسد. حفاظت از سرنشینان بزرگسال خودرو، به ویژه در صورت برخورد از جلو، در بهترین حالت متوسط است، با محافظت حاشیه ای برای سینه و زانوهای راننده و سرنشین، و محافظت ناکافی از استخوان درشت نی راننده.

برای ایمنی ببندید: اهمیت یادآوری کمربند ایمنی در خودروها
عملکرد ایمنی خودرو Maruti Suzuki WagonR و Alto K10 برای سرنشینان بزرگسال و کودک مطابق پارامترهای آزمایشی در حد مطلوب نیست. ویژگیهای ایمنی ضروری مانند کیسههای هوای جانبی، ISOFIX استاندارد و لنگرهای اتصال بالا. انواع پایه آزمایش شده فاقد کیسه هوای جانبی هستند. بی توجهی کامل MSIL به آزمایش هدفمند خودروهای هندی توسط NCAP به این م،ی بود که سازنده حتی به خود زحمت توصیه سیستم ایمنی کودک (CRS) را به GNCAP نمی داد. این به ،ه خود یک چربی بزرگ 0 را در امتیاز پویا تضمین می کند.
علاوه بر این، خودرو دارای لنگرهای استاندارد ISOFIX و اتصال بالا نیست و کیسه هوای سرنشین را نمی توان با نصب CRS در موقعیت سرنشین جلو جدا کرد.