Maruti Suzuki WagonR، Alto K10 در تست‌های NCAP عملکرد ضعیفی دارند

ناحیه کف پا ناپایدار است که خطر له شدن پا در هنگام تصادف را به همراه دارد. علاوه بر این، محافظ ضربه‌های جانبی خودرو نیز پایین‌تر است، با محافظت ضعیف از قفسه سینه و محافظت ناکافی از شکم، در حالی که نبود کیسه هوای جانبی این مشکل را تشدید می‌کند.

وقتی صحبت از محافظت از سرنشینان کودک می شود، خودرو نیز عملکرد خوبی نداشت. صندلی کودک برای کودک 3 ساله قادر به جلوگیری از حرکت بیش از حد رو به جلو در هنگام ضربه نبود و سر را در معرض خطر بالایی از آسیب قرار می داد. CRS برای کودک 18 ماهه همچنین هنگام نصب با کمربند ایمنی بزرگسالان RWF محافظت ضعیفی از قفسه سینه و خطر بالایی برای سر نشان داد.

خودروی ماروتی سوزوکی WagonR از نظر عملکرد ایمنی در صورت برخورد از جلو و جانبی با سرنشینان بزرگسال و کودک مورد آزمایش قرار گرفته است. نتایج آزمایش‌ها نشان می‌دهد که حفاظت خودرو برای سرنشینان بزرگسال در صورت برخورد از جلو در حد مطلوب نیست، زیرا قفسه سینه راننده محافظت ضعیفی نشان می‌دهد و پوسته بدنه ناپایدار ارزیابی می‌شود.

حتی هشداردهنده‌تر فقدان ویژگی‌های ایمنی ضروری مانند کنترل پایداری الکترونیکی (ESC) است که می‌تواند به جلوگیری از سر خوردن خودرو از جاده در مواقع اضطراری کمک کند. به طور مشابه، یادآوری کمربند ایمنی (SBR) فقط برای سرنشینان جلو در دسترس است، که مایه شرمساری است زیرا اطمینان از اینکه همه سرنشینان خودرو به درستی بسته شده اند تا از صدمات شدید در صورت تصادف جلوگیری شود، بسیار مهم است.

— RushLane (@rushlane) 4 آوریل 2023

عملکرد ایمنی خودرو Maruti Suzuki WagonR و Alto K10 برای سرنشینان بزرگسال و کودک مطابق پارامترهای آزمایشی در حد مطلوب نیست. ویژگی‌های ایمنی ضروری مانند کیسه‌های هوای جانبی، ISOFIX استاندارد و لنگرهای اتصال بالا. انواع پایه آزمایش شده فاقد کیسه هوای جانبی هستند. بی توجهی کامل MSIL به آزمایش هدفمند خودروهای هندی توسط NCAP به این م،ی بود که سازنده حتی به خود زحمت توصیه سیستم ایمنی کودک (CRS) را به GNCAP نمی داد. این به ،ه خود یک چربی بزرگ 0 را در امتیاز پویا تضمین می کند.

محافظ زانو و محل پا برای راننده و سرنشین نیز کافی نبود که در صورت تصادف منجر به صدمات می شود. علاوه بر این، این خودرو کیسه هوای جانبی ارائه نمی دهد که در صورت برخورد جانبی، خطر آن را بیشتر می کند.

رتبه بندی ایمنی تست تصادف Maruti Alto K10 2023
رتبه بندی ایمنی تست تصادف Maruti Alto K10 2023

NCAP جه،: WagonR و Alto K10 ماروتی سوزوکی در رتبه بندی ایمنی عقب هستند

علاوه بر این، خودرو دارای لنگرهای استاندارد ISOFIX و اتصال بالا نیست و کیسه هوای سرنشین را نمی توان با نصب CRS در موقعیت سرنشین جلو جدا کرد.




منبع: https://www.rushlane.com/2023-maruti-alto-k10-wagonr-safety-rating-crash-test-global-ncap-12465769.html

علاوه بر این، سیستم های مهار ناکافی و فقدان کامل ISOFIX استاندارد و لنگرهای اتصال بالا، به شدت فاقد ایمنی سرنشین کودک است. این امر اطمینان از نصب صحیح صندلی های کودک را دشوار می کند و خطر آسیب های جدی را در صورت تصادف افزایش می دهد. تصمیم سازنده برای امتناع از توصیه محدودیت‌های کودک (CRS) در طول آزمایش‌های GNCAP قاطعانه است.

ماروتی سوزوکی در تست تصادف ش،ت خورد: WagonR و Alto K10 در رتبه بندی ایمنی ناامید شدند

رتبه ایمنی Maruti Suzuki ALTO K10 به شدت ضعیف است و این نگران‌کننده است که خودرویی با چنین ویژگی‌های ایمنی پایین‌تر همچنان در بازار به فروش می‌رسد. حفاظت از سرنشینان بزرگسال خودرو، به ویژه در صورت برخورد از جلو، در بهترین حالت متوسط ​​است، با محافظت حاشیه ای برای سینه و زانوهای راننده و سرنشین، و محافظت ناکافی از استخوان درشت نی راننده.

تست تصادف Maruti WagonR 2023
تست تصادف Maruti WagonR 2023

برای ایمنی ببندید: اهمیت یادآوری کمربند ایمنی در خودروها

تصادف Maruti Alto K10 و WagonR 2023 توسط Global NCAP آزمایش شده است pic.twitter.com/3lXXIsTFBF

NCAP جه، ضربه کم به WagonR و Alto K10 ماروتی سوزوکی وارد می کند – امتیاز 1 و 2 در تست تصادف 2023

تست تصادف Maruti Alto K10 2023
تست تصادف Maruti Alto K10 2023