ناحیه کف پا ناپایدار است که خطر له شدن پا در هنگام تصادف را به همراه دارد. علاوه بر این، محافظ ضربههای جانبی خودرو نیز پایینتر است، با محافظت ضعیف از قفسه سینه و محافظت ناکافی از شکم، در حالی که نبود کیسه هوای جانبی این مشکل را تشدید میکند.
وقتی صحبت از محافظت از سرنشینان کودک می شود، خودرو نیز عملکرد خوبی نداشت. صندلی کودک برای کودک 3 ساله قادر به جلوگیری از حرکت بیش از حد رو به جلو در هنگام ضربه نبود و سر را در معرض خطر بالایی از آسیب قرار می داد. CRS برای کودک 18 ماهه همچنین هنگام نصب با کمربند ایمنی بزرگسالان RWF محافظت ضعیفی از قفسه سینه و خطر بالایی برای سر نشان داد.
خودروی ماروتی سوزوکی WagonR از نظر عملکرد ایمنی در صورت برخورد از جلو و جانبی با سرنشینان بزرگسال و کودک مورد آزمایش قرار گرفته است. نتایج آزمایشها نشان میدهد که حفاظت خودرو برای سرنشینان بزرگسال در صورت برخورد از جلو در حد مطلوب نیست، زیرا قفسه سینه راننده محافظت ضعیفی نشان میدهد و پوسته بدنه ناپایدار ارزیابی میشود.
حتی هشداردهندهتر فقدان ویژگیهای ایمنی ضروری مانند کنترل پایداری الکترونیکی (ESC) است که میتواند به جلوگیری از سر خوردن خودرو از جاده در مواقع اضطراری کمک کند. به طور مشابه، یادآوری کمربند ایمنی (SBR) فقط برای سرنشینان جلو در دسترس است، که مایه شرمساری است زیرا اطمینان از اینکه همه سرنشینان خودرو به درستی بسته شده اند تا از صدمات شدید در صورت تصادف جلوگیری شود، بسیار مهم است.
— RushLane (@rushlane) 4 آوریل 2023
عملکرد ایمنی خودرو Maruti Suzuki WagonR و Alto K10 برای سرنشینان بزرگسال و کودک مطابق پارامترهای آزمایشی در حد مطلوب نیست. ویژگیهای ایمنی ضروری مانند کیسههای هوای جانبی، ISOFIX استاندارد و لنگرهای اتصال بالا. انواع پایه آزمایش شده فاقد کیسه هوای جانبی هستند. بی توجهی کامل MSIL به آزمایش هدفمند خودروهای هندی توسط NCAP به این م،ی بود که سازنده حتی به خود زحمت توصیه سیستم ایمنی کودک (CRS) را به GNCAP نمی داد. این به ،ه خود یک چربی بزرگ 0 را در امتیاز پویا تضمین می کند.
محافظ زانو و محل پا برای راننده و سرنشین نیز کافی نبود که در صورت تصادف منجر به صدمات می شود. علاوه بر این، این خودرو کیسه هوای جانبی ارائه نمی دهد که در صورت برخورد جانبی، خطر آن را بیشتر می کند.
NCAP جه،: WagonR و Alto K10 ماروتی سوزوکی در رتبه بندی ایمنی عقب هستند
علاوه بر این، خودرو دارای لنگرهای استاندارد ISOFIX و اتصال بالا نیست و کیسه هوای سرنشین را نمی توان با نصب CRS در موقعیت سرنشین جلو جدا کرد.