آقای هیساشی تاکوچی، مدیر عامل و مدیر عامل شرکت Maruti Suzuki India Limited گفت: «ماروتی سوزوکی به طور مداوم خود را با اه، ملی کاهش بار واردات نفت کشور و بهبود محیط زیست هماهنگ کرده است. خودروی نمونه اولیه Wagon R Flex Fuel که به صورت محلی در هند با پشتیب، SMC ژاپن طراحی و توسعه یافته است، تلاشهای ،ت هند برای «ساخت در هند» را تشویق میکند. قابل توجه است، تحقیقات ما نشان میدهد که یک خودروی نمونه اولیه Wagon R Flex Fuel مبتنی بر سوخت اتانول که با سوخت E85 کار میکند، به کاهش انتشار گازهای گلخانهای در لوله اگزوز تا 79 درصد در مقایسه با مدل بنزینی معمولی Wagon R کمک میکند و در عین حال عملکرد انرژی ی،ان را تضمین میکند.

مزایای آن همچنین در “نقشه راه برای ،یب اتانول در هند 2020-25” توسط Niti Aayog بیان شده است که در مورد طرح تولید و استفاده از اتانول برای کاربردهای خودرو توضیح داده شده است. علاوه بر این، هند بزرگترین تولید کننده و مصرف کننده شکر و دومین صادرکننده بزرگ آن در جهان است. اتانول ساخته شده از فرآوری ضایعات محصول برای اقتصاد کشاورزی ایده آل است. این همچنین به ابتکار «آتم،ربهار بهارات» انگیزه میدهد».
همه این تغییرات در مجموع به هنجارهای سختگیرانه فاز II BS6 نیز پایبند هستند. ماروتی سوزوکی فاش کرده است که قصد دارد ارزیابی گسترده ای از این فناوری برای امکان سنجی برای بازار انبوه هند انجام دهد. ماروتی سوزوکی اعلام کرد تا مارس 2023 تمام محصولات خود را با سوخت E20 مطابقت خواهد داد.
اولین ماشین ماروتی با فناوری سوخت فل،
در حال حاضر، فناوری سوخت انعطافپذیر در هند به دلیل هوا ضعیف است و ماروتی سوزوکی از WagonR با قابلیت سوخت انعطافپذیر رونمایی کرد که میتواند اولین قدم خوبی باشد.

،ت هند صنعت خودرو را به سمت آینده ای سبزتر سوق داده است. ما شاهد یارانه های FAME II برای خودروهای دو چرخ برقی و تجاری در هند بوده ایم. این قرار است بسیاری از پذیرندگان اولیه را به سمت فناوری EV تشویق کند. این گفت که همه خودروهای سبز نباید خودروهای برقی باشند.
از این رو وسایل نقلیه با سوخت انعطاف پذیر به همان اندازه مهم هستند، به ویژه برای کشورهای در حال توسعه مانند هند. اگر برزیل را به ،وان مثال در نظر بگیریم، فناوری سوخت انعطاف پذیر به طور گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرد. تویوتا اخیرا یک کرولا با قابلیت سوخت انعطاف پذیر نسل یازدهم وارد شده از برزیل را به نمایش گذاشت. اکنون ماروتی سوزوکی نمونه اولیه WagonR Flex Fuel را در دهلی به نمایش گذاشته است.
نوع سوخت ماروتی WagonR Flex
این نمونه اولیه به طور کامل در هند توسط مهندسان ماروتی سوزوکی با حمایت شرکت سوزوکی موتور ژاپن طراحی شده است. تغییرات گسترده ای در زیر کاپوت وجود دارد تا این موتور تا 85 درصد با سوخت های ،یبی اتانول کار کند.

وی افزود: «تلاش مستمر ما برای دموکراتیک ، فناوری جدید برای دسترسی به آن برای تودهها است. نمایش این خودروی نمونه اولیه Flex Fuel گامی در این مسیر است. ما تا سال 2025 اولین خودروی Flex Fuel خود را برای بخش کامپکت معرفی خواهیم کرد. این با اصل فناوری مردمی ما مطابقت دارد که هدف آن دسترسی به فناوری برای تودهها برای ایجاد تأثیر مثبت و ملموس بر جامعه است.
منبع: https://www.rushlane.com/maruti-wagonr-flex-fuel-v،t-s،wcased-launch-soon-12455047.html
برخی از این تغییرات، ریل های سوخت گرم شده برای کمک به شرایط شروع سرد، و حسگر اتانول است که ،یب سوخت و درصد اتانول را تشخیص می دهد. علاوه بر آن، پمپهای سوخت، سیستمهای مدیریت موتور و انژکتورهای سوخت و بسیاری از اجزای دیگر باید با سوخت متنوع جدید سازگار شوند.
این حرکت ماروتی سوزوکی بخشی از سفر کربن زدایی آن است و این نمونه اولیه WagonR اولین خودروی سوخت انعطاف پذیر انبوه است. Maruti این پیشرانه نمونه اولیه را به گونه ای طراحی کرده است که می تواند بنزین ،یبی اتانول را از 20٪ (E20) تا 85٪ (E85) راه اندازی کند. نیتین گادکاری، وزیر حمل و نقل جاده ای و راهداری، ریاست این مراسم را بر عهده داشت.