علیرغم کاهش وزن 10 کیلوگرمی P150 در وزن 140 کیلوگرم، هنوز هم برای FZ با وزن 135 کیلوگرم قابل مقایسه نیست. سایر مدعیان نیز حدود 140 کیلوگرم وزن دارند. Pulsar P150 با م،ن سوخت 14 لیتری پیشتاز است در حالی که Unicorn و FZ دارای 13 لیتر و آپاچی و Gi،er فقط 12 لیتر هستند.
قطعات سخت افزاری
یونیکورن به دلیل جذابیت برای رفت و آمد، لاغرترین ،تیک ها را دارد. Pulsar P150 و Apache RTR 160 دارای 90/90-17 در جلو و 110/80-17 در عقب با مدل های با مشخصات بالا هستند. گفتنی است، با خم ، عضلات پای خود، هر دو FZ و Gi،er در جلو 100/80-17 و در عقب 140/60-17 چربی می گیرند. Unicorn تنها شرکتی است که ترمزهای دیسکی عقب را حتی به صورت آپشن ارائه نمی دهد.

همه موتورسیکلت ها دارای یک جعبه دنده 5 سرعته هستند که چرخ عقب را تامین می کند. با 1352 میلی متر، P150 Pulsar طول، ترین فاصله بین دو محور را دارد و پس از آن Unicorn و Gi،er با 1335 میلی متر قرار دارند. یونیکورن دارای بالاترین فاصله از زمین با 187 میلی متر و بالاترین ارتفاع صندلی نیز با اندازه گیری 798 میلی متر است. آپاچی 180 میلیمتر فاصله از زمین را ارائه میکند، در حالی که سایرین به رقمی در حدود 160 میلیمتر میبالند.
سوزوکی گی،ر 155 قدرتی معادل 13.41 ، بخار دارد و گرانترین موتورسیکلت این لیست با قیمت 200 دلار است. 1.3 میلیون

برای باجاج، Pulsar 150 زمین صفر است. از اینجا بود که سفر باجاج به سمت موتورسیکلت های مطلوب آغاز شد. یکی که نبض هندی ها را بالا برد و یک بخش کامل را در اطراف آن ایجاد کرد. حالا که این افسانه به ،وان Pulsar P150 در یک آواتار جدید با کاهش وزن 10 کیلوگرمی در باشگاه بازگشته است، این چقدر بر نبض رقیب خود تأثیر می گذارد؟ بیا یک نگاهی بیندازیم.
با 15.31 ، بخار، آپاچی قدرتمندترین این دسته است، پس از آن P150 با 14.29 ، بخار و FZ با 12.2 ، بخار کمترین قدرت را دارند. هوندا یونیکورن 160 با وجود قدرت کم، بیشترین گشتاور را با 14 نیوتن متر دارد. Yamaha FZ 13.5 نیوتن متر تولید می کند، اما این رقم تنها در 5500 RPM است. Pulsar P150 تازه راه اندازی شده 13.5 نیوتن متر در 6000 RPM تولید می کند. پولسار جدید را میتو،د در اولین ویدیوی زیر که به Moto Vlogz نسبت داده شده است، مشاهده کنید.
هر دو Gi،er و FZ ترمزهای دیسکی عقب را به صورت استاندارد ارائه می دهند، در حالی که با Pulsar و Apache اختیاری است. همه دوچرخه ها به جز مونوشاک عقب اسپرت آپاچی و همگی از چنگال های تلسکوپی جلو استفاده می کنند. به جز Unicorn، هر موتورسیکلت دیگری دارای یک دسته ابزار دیجیتال، چراغ جلو LED و چراغ عقب LED است. در حالی که Pulsar P150 یک شارژر USB دارد، آپاچی حالتهای سواری و حتی ویژگیهای متصل را ارائه میکند.
قیمت گذاری بسیار جالب است زیرا سوزوکی Gi،er 155 با اختلاف قیمتی گرانترین این دسته است. 1.3 lakh و به دنبال آن TVS Apache RTR 160 2V تا سقف Rs. 1.25 لک، Yamaha FZ قیمت تا Rs. 1.21 لک، Bajaj Pulsar P150 با قیمت تا Rs. 1.19 lakh و در آ، ما هوندا Unicorn 160 با قیمت 1.04 lakh داریم. Pulsar P150 یک حد وسط را تشکیل می دهد زیرا ویژگی ها، عملکرد من،ی را ارائه می دهد و همچنین قیمت من، و من،ی دارد. آیا این برای بازسازی جذابیت OG Pulsar 150 کافی خواهد بود؟ ممکنه خیلی خوب باشه
منبع: https://www.rushlane.com/new-pulsar-p150-first-walkarund-vs-apache-160-unicorn-fz-15-gi،er-12453680.html
اکنون چراغهای جلو پروژکتور، اگزوز زیر شکمی، سیستم تعلیق عقب مونو شوک، شارژر USB و موارد دیگر را دریافت میکنیم. اما آیا اینها برای به چالش کشیدن رقیب همیشگی TVS Apache RTR 160 2V و سایرین مانند هوندا یونیکورن، سوزوکی جی،ر 155 و یاماها FZ کافی هستند؟ به برگه مشخصات زیر نگاهی بیندازید و ببینید چه چیزی چیست.
این نسل سوم پالسار 150 است و بسیار تیزتر از نسل دوم است. پس از یک دهه تغییر استیکرها، باجاج بالا،ه ظاهر این افسانه را تغییر داد و لیست ویژگی های آن را نیز اصلاح کرد. همانطور که گفته شد، P150 Pulsar به سری N پالسارها که خط برتر آن است، شباهتی ندارد.