Scram 450 از همان موتور هیمالیا 450 آینده استفاده خواهد کرد. یکی از دلایل کلیدی برای توسعه نسخه 450 سی سی هیمالیا رفع محدودیت های عملکرد است، همانطور که علاقه مندان به آفرود هاردکور اشاره ،د. حدا،ر قدرت هیمالیا 411 24.3 ، بخار و حدا،ر گشتاور 32 نیوتن متر است که به طور قابل توجهی کمتر از KTM 390 Adventure است که 43.5 ، بخار قدرت و 37 نیوتن متر تولید می کند. رویال انفیلد به دنبال پر ، این شکاف در عملکرد با مدل هیمالیا 450 خواهد بود.
دقیقاً مانند Scram 411 و برادر ADV آن، Royal Enfield Scram 450 بیشتر لیست تج،ات را با Himalayan 450 آینده به اشتراک خواهد گذاشت.
تم یکپارچهسازی با سیستمعامل به وضوح در ویژگی هایی مانند چراغ جلو و آینه های دید عقب گرد و م،ن سوخت به شکل قطره اشک مشهود است. Scram 450 احتمالاً یک غلاف ابزار دایره ای خواهد داشت. ناوبری Tripper می تواند به ،وان یک ویژگی اختیاری در دسترس باشد. این دوچرخه دارای حداقل پوشش بدنه است که آن را سبک تر از هیمالیا 450 می کند. همچنین ظاهر و احساس اسپرت را تضمین می کند.
در حالی که انتظار می رود Himalayan 450 در Q1، CY23 معرفی شود، Scram 450 چند ماه بعد راه اندازی خواهد شد. مقرون به صرفه تر خواهد بود و احتمالاً حدود 2.60 میلیون روپیه قیمت دارد. در مقایسه، هیمالیا 450 را می توان با قیمت اولیه 2.80 روپیه عرضه کرد. با قیمت پایین تر، Scram 450 می تواند ویژگی هایی مانند ناوبری GPS، فناوری ride-by-wire و حالت های سواری را از دست بدهد. این ویژگی ها احتمالاً با Himalayan 450 ارائه می شوند.
حتی با فاصله بین دو محور بلند، هیمالیا اسکرام 450 را می توان دید که ماهرانه در خیابان های شلوغ شهر مذاکره می کند. ویژگی هایی مانند ارتفاع کم صندلی و دسته های برآمده و عقب کشیده این امکان را فراهم می کند. وضعیت سواری با صندلی های جمع شده و گیره های پا در مرکز کاملاً راحت است.
منبع: https://www.rushlane.com/2023-royal-enfield-himalayan-scram-450-side-rear-view-spied-12447037.html
از آنجایی که رویال انفیلد در حال توسعه نسخه توانمندتری از هیمالیا است، طبیعی است که نسخه اسکرام آن نیز عرضه شود. در حالی که هیمالیا 450 از قدرت اضافی برای فتح مسیرهای چالش برانگیزتر استفاده می کند، Scram 450 از آن برای شتاب گیری سریع تر و حدا،ر سرعت بالاتر در جاده های باز استفاده می کند. اگرچه موتور هر دو موتور ی،ان خواهد بود، اما ممکن است تغییرات کوچکی در تنظیم آن وجود داشته باشد تا با مشخصات اسکرامب، شهری Scram 450 مطابقت داشته باشد.
Royal Enfield Himalayan Scram 450 Spied 2023
از دیگر ویژگیهای کلیدی Scram 450 میتوان به چراغهای راهنما، دوشاخههای دوشاخه، چنگالهای تلسکوپی، صفحه ضربهای موتور، سیستم تعلیق عقب مونو شوک و بخش دم اسپرت اشاره کرد. این دوچرخه در دو انتها دارای ترمز دیسکی است و ABS دو کاناله به صورت استاندارد ارائه خواهد شد. ،تیک پهن عقب باید به بهبود ایمنی در سرعت های بالا، هنگام ترمزگیری و در شرایط لغزنده کمک کند.
عملکرد Scram 450
یک قاطر آزمایشی هیمالیا 450 که اخیراً مشاهده شد با قفسه های اختصاصی نزدیک به م،ن سوخت مشاهده شد. در مورد Scram 450، تج،ات حمل چمدان یک ویژگی استاندارد نخواهد بود. Scram 450 سبک تر است و نسبت قدرت به وزن بالاتری خواهد داشت.
راه اندازی Scram 411، نسخه من، جاده هیمالیا، استراتژی خوبی برای هدف قرار دادن کاربران با نیازهای محدود خارج از جاده بود. Scram 411 همچنین برای افرادی کار می کند که فقط یک دوچرخه به سبک ماجراجویی برای رفت و آمدهای شهری خود می خواهند. مزیت دیگر Scram 411 قیمت مقرون به صرفه آن در مقایسه با هیمالیا است.