گازهای کیسه هوا با سرعتی در حدود 300 کیلومتر در ساعت منبسط می شوند. اگر کمربندهای ایمنی بسته نشده باشند، بدن سرنشین با باز شدن این سرعت به کیسه هوا برخورد می کند که به جای تصادف واقعی باعث مرگ واقعی می شود. بنابراین، در بسیاری از موارد، زم، که کمربند ایمنی بسته نشده باشد، کیسه های هوا باز نمی شوند. Scorpio N در روش های آزمایشی به روز شده GNCAP امتیاز 5 ستاره تصادف را ،ب کرد.
— BIBEKANANDA DASH (@bibek_india) 13 ژوئن 2023
خودروی مورد بحث ماهیندرا اسکورپیو N Z8 است که دارای شش کیسه هوا به صورت استاندارد است. اگر کمربند ایمنی بسته بود، همانطور که آقای داش پیشنهاد می کند، کیسه های هوا باید با توجه به شدت این تصادف باز می شدند.
چرا کیسه های هوا باز نمی شوند، یک اتفاق رایج؟
@anandmahindra ?
در 11 ژوئن در حین رانندگی با اسکورپیو N با خانواده ام با یک تصادف جاده ای مرگبار روبرو شدم، دختر کوچکترم بحر، است. متاسفانه هیچ کدام از ایربگ ها باز نمی شوند. لطفا برای توسعه بیشتر مراقبت کنید. pic.twitter.com/yp3tUZGmpp
یک مالک ماهیندرا اسکورپیو N در 11 ژوئن 2023 در یک منطقه جنگلی در ایالت اودیشا با تصادف روبرو شد. راننده هنگام رانندگی به خواب رفت و در نتیجه با درخت برخورد کرد. خوشبختانه این حادثه تلفات ج، نداشت. اما مالک Bibekananda Dash وضعیت دخترش را وخیم اعلام کرد.
در طول آزمایش GNCAP، کیسههای هوا همانطور که انتظار میرفت، باز شدند، زیرا در هواپیماهای تصادفی کمربند ایمنی بسته شده بود. حادثه مشابهی در بنگالورو زم، رخ داد که یک آئودی Q3 با سرعت زیاد سقوط کرد و هیچ یک از کیسه های هوا باز نشد. زیرا هیچ یک از هفت سرنشین (در یک SUV 5 نفره) کمربند ایمنی نبستند و شش نفر از آنها در دم جان باختند و یک نفر در راه بیمارستان جان باخت.