از مجموعه فعلی شاسیبلندهای الکتریکی، این SUV الکترونیکی جدید Maruti با خودروهایی مانند تاتا ن،ون، ماهیندرا XUV400 و غیره رقابت خواهد کرد. در نمایشگاه خودروی 2023، ماروتی محصولات دیگری مانند YTB SUV (اساسپیاس کوپه مبتنی بر Baleno) را نیز به نمایش خواهد گذاشت. جیمنی 5 در نمونه اولیه سوخت انعطاف پذیر WagonR نیز در این مراسم حضور خواهد داشت.
SUV الکتریکی Maruti برای رقیب تاتا نکسون EV
منبع: https://www.rushlane.com/maruti-electric-suv-to-rival-tata-nexon-ev-500-km-range-12455490.html
انتظار می رود که Maruti YY8 بیش از 4.2 متر طول داشته باشد که نزدیک به 4.3 متر کرتا است. این خودرو بر خلاف هر چیزی که در نسل فعلی خودروهای ماروتی قابل تصور است، طراحی آینده نگر خواهد داشت. از آنجایی که تا سال 2025 تعداد رقبای کمی وجود خواهد داشت، Maruti اطمینان حاصل می کند که YY8 به طیف گسترده ای از ویژگی های پیشرفته مجهز است.
در مقایسه با خودروهای الکتریکی Tata که از سلولهای استوانهای LFP معمولی استفاده میکنند، Maruti YY8 EV از باتریهای سلولی تیغهای LFP استفاده خواهد کرد. این خودرو از BYD، یک تولید کننده خودرو پیشرو در چین، تامین خواهد شد. فناوری سلول تیغه ای ادعا می کند که از نظر برد، وزن و فضای استفاده از آن برتر است. همانطور که سلول های بیشتری را می توان در فضای موجود بسته بندی کرد، باتری تیغه ای می تواند برد بالاتری را ارائه دهد.

برای اطمینان از تن، بهتر برای بخش وسیع تری از کاربران با نیازها و ترجیحات مختلف، SUV الکتریکی Maruti YY8 با گزینه های بسته باتری 48 کیلووات ساعتی و 59 کیلووات ساعتی ارائه می شود. انتظار می رود برد مورد تایید مربوطه حدود 400 کیلومتر و 500 کیلومتر باشد. قدرت ،وجی در محدوده 138 ، بخار تا 170 ، بخار پیش بینی می شود. هر دو گزینه دو چرخ متحرک و تمام چرخ متحرک در دسترس خواهند بود. AWD برای بازارهای صادراتی در دسترس خواهد بود، اما مشخص نیست که آیا در بازار داخلی عرضه می شود یا خیر.
انتظار میرود قیمت راهاندازی شاسیبلند برقی Maruti YY8 و نسخه تویوتا آن در محدوده 13 تا 15 میلیون روپیه باشد. با این قیمت و مملو از ویژگی ها، YY8 پتانسیل آن را دارد که به ،وان یکی دیگر از پرفروش ترین های Maruti ظاهر شود. با این حال، رقابت تا سال 2025 به طور قابل توجهی تشدید خواهد شد، زیرا ماهیندرا و تاتا هر دو در حال کار بر روی محدوده الکتریکی متولد شده خود هستند.
Maruti YY8 در کارخانه سوزوکی در گجرات تولید خواهد شد. EV به بازارهای داخلی و همچنین بین المللی پاسخ خواهد داد. پیش بینی می شود حدود 50 درصد از تولید به صادرات اختصاص یابد. YY8 با همکاری تویوتا توسعه مییابد که احتمالاً نسخه جدید EV خود را عرضه خواهد کرد.
محدوده SUV الکتریکی Maruti YY8، مشخصات
BYD همچنین ادعا می کند که باتری تیغه ای بسیار ایمن تر از سایر فناوری های باتری است. تست نفوذ ناخن را با دمای سطحی 30 تا 60 درجه سانتیگراد گذرانده است. آزمایشات شدید دیگری نیز انجام شده است مانند ،د ، باتری، خم ، آن، شارژ بیش از حد و گرم ، آن در کوره. حتی در آن زمان، BYD ادعا می کند که هیچ آتش سوزی یا انفجاری ثبت نشده است.
روی فضای داخلی جادار تمرکز کنید
شاسی بلند الکتریکی Maruti YY8 بر اساس معماری اسکیت برد الکتریکی 27PL ساخته خواهد شد که از پلتفرم جه، 40PL تویوتا گرفته شده است. فاصله بین دو محور طول، آن در حدود 2700 میلی متر، فضای داخلی جادار و فضای کافی برای قرار دادن بسته باتری بزرگ را تضمین می کند. YY8 دارای برآمدگی های کوتاه خواهد بود، مطابق با روند طراحی که در بخش EV دیده می شود. تا آنجا که ممکن است چرخ ها به سمت لبه ها قرار می گیرند که فضای بیشتری را در داخل ایجاد می کند.
اگرچه در اوا، مسابقه، به نظر می رسد ماروتی سوزوکی در نهایت تمرکز خود را در بخش خودروهای برقی افزایش داده است. بزرگترین خودروساز هند اولین مدل تمام الکتریکی خود را با کد YY8 در نمایشگاه خودروی آینده 2023 معرفی خواهد کرد. این کانسپت قهرمان این شرکت برای سال 2023 خواهد بود، همانطور که Future-S در سال 2018 و Futuro-e در سال 2020 بود.
ماروتی EV که انتظار میرود در اوایل سال 2025 عرضه شود، خودروهای برقی آتی را از تاتا موتورز و ماهیندرا خواهد پذیرفت.
