VFACTS آگوست 2022: با بهبود عرضه، فروش خودرو دوباره برگشت
با آغاز تحویل مدل Y در کنار مدل 3، تسلا به ،وان هفتمین برند پرفروش در مجموع به پایان رسید و کمک کرد تا خودروهای برقی به 4.4 درصد از سهم بازار دست یابند – رقمی که شامل هیچ BYD نمی شود و تحویل آن از سپتامبر آغاز شده است. 2.
فروش وسایل نقلیه جدید استرالیا (بررسی شده در برابر ثبت نام) در ماه اوت افزایش یافت. 17.3 درصد افزایش یافته است نسبت به ماه مشابه سال گذشته به 95256 ماشین.
کیا برتری سالانه خود را نسبت به هیوندای بزرگتر – سهامدار اصلی خود – با 52910 فروش در مقابل 51602 افزایش داد.
تویوتا هایلو، جایگاه شماره یک خود را جلوتر از فورد رنجر و تویوتا راو4 حفظ کرد، اما این بازار خودروهای برقی بود که بهترین رشد را نشان داد.
در مجموع، در بین 20 نام برتر، پنج خودروی شاسی بلند متوسط، چهار خودروی سواری کوچک، دو خودروی سواری کوچک، دو خودروی سدان متوسط، دو خودروی شاسی بلند بزرگ، دو خودروی شاسی بلند کوچک و یک SUV بزرگ وجود داشت.
تونی وبر، مدیر اجرایی FCAI گفت که نتیجه مثبت در بحبوحه بهبود اقتصاد جه، پس از همهگیری «دلگرمکننده» است – اگرچه ما اضافه میکنیم که افزایش تورم و نرخ بهره ممکن است به زودی آسیبهای زیادی به همراه داشته باشد.
متفرقه
برندهای تازه وارد به بازار Cupra (116 فروش) و Polestar (38 فروش) هیچ آماری برای مقایسه در اوت 2021 ندارند.
تفکیک دسته
ماشین شاسی بلند: 48571 فروش، 51.0 درصد سهم بازار
تبلیغات سبک: 22472 فروش، 23.6 درصد سهم بازار
ماشین های سواری: 19997 فروش، 21.0 درصد سهم بازار
تبلیغات سنگین: 4216 فروش، 4.4 درصد سهم بازار
برندها
هایلو، علیرغم اینکه رنجر همه هیاهو داشت (البته کمتر از عرضه) رنجر را برتری داد، با راو4 که در صدر ج، SUV قرار گرفت و با مدال برنز ماهانه به پایان رسید.
او گفت: “فروش اوت VFACTS بهترین نتیجه اوت از سال 2017 است. این امید را ایجاد می کند که عرضه خودرو به بازار استرالیا شروع به نشان دادن نشانه هایی از بهبود کرده است.”
خودروی مسافری شماره یک تسلا مدل 3 الکتریکی بود. در پایان 10 خودروی برتر مزدا CX-5، تویوتا کرولا، میتسوبیشی تریتون، هیوندای i30، ایسوزو D-Max و تویوتا پرادو قرار گرفتند.