تویوتا با وجود افت 26.5 درصدی به دلیل کمبود سهام و لیست انتظار 12 ماهه در مدل های کلیدی، با 14852 فروش در صدر ج، قرار گرفت.
بعدی بودند میتسوبیشی (6784، رشد قوی 47.3 درصد)، آب کم عمق (6635، افزایش 15.2 درصدی)، هیوندای (6501، 19.1 درصد افزایش) و تسلا (5969 فروش). از آنجایی که تسلا تنها امسال انتشار داده های فروش محلی خود را آغاز کرد، هیچ رقم قابل مقایسه ای برای سال 2021 وجود ندارد.
بخش های برتر بر اساس سهم بازار
SUV متوسط: 19.6 درصد
4×4 یوتس: 18.0 درصد
SUV بزرگ: 13.0 درصد
SUV کوچک: 12.9 درصد
ماشین کوچک: 8.5 درصد
سهم بازار آن به 15.9 درصد کاهش یافت، در حالی که در سپتامبر 2021، 24.3 درصد از سهم بازار را در اختیار داشت.
سه خودروی پرفروش در ماه سپتامبر، تویوتا هایلو،، فورد رنجر و به طور قابل توجهی تسلا مدل Y تازه راه اندازی شده بودند.
ضربه زدن به درب اولین رتبه 10 برتر خود، اما پایان دادن به یک موقعیت کوتاه، بود GWM با فروش 3050، رشد سالم 69.4 درصدی به رهبری شاسی بلند متوسط هاوال H6 با 1294 دستگاه.
این دومین ماه متوالی است که رشد قابل توجهی دارد و بازار نیز در ماه اوت 17.3 درصد رشد کرده است. این نشان می دهد که سطح موجودی و عرضه در حال بهبود است.
متفرقه
طی سپتامبر 2022، 7247 وسیله نقلیه الکتریکی با باتری فروخته شد که بیشتر از ،یبی هیب، و پلاگین هیب، (5141) بود. وی گفت: تا به امروز 21771 دستگاه خودروی برقی باطری به فروش رسیده است.
جمع ، 10 نفر برتر بودند فول، واگن (3698 فروش، کاهش 2.5 درصدی به دلیل ادامه کمبود)، ام جی (3261، 8.3 درصد افزایش) و سوبارو (3167، 3.4 درصد افزایش).
تفکیک دسته
ماشین شاسی بلند: 49643 فروش، 53.1 درصد سهم بازار
تبلیغات سبک: 22252 فروش، 23.8 درصد سهم بازار
ماشین های سواری: 17490 فروش، 18.7 درصد سهم بازار
تبلیغات سنگین: 4170 فروش، 4.5 درصد سهم بازار
در حالی که عرضه خودروهای جدید به بازار استرالیا نشانههایی از بهبود را نشان میدهد، آقای وبر هشدار داد که مشکلات لجستیکی و زنجیره تامین همچنان مشکلساز باقی مانده است، زیرا بازار جه، خودرو پس از همهگیری کووید-19 بهبود مییابد.