VFACTS سپتامبر 2022: افزایش فروش، سهم خودروهای الکتریکی به بالاترین حد خود رسید

فروش بر اساس کشور مبدا

  • ژاپن: 23,880
  • تایلند: 20,363
  • چین: 14,889
  • کشور کره: 14,443
  • ایالات متحده آمریکا: 4116
  • VFACTS سپتامبر 2022: افزایش فروش، سهم خودروهای الکتریکی به بالاترین حد خود رسید

تونی وبر، مدیر اجرایی FCAI گفت که تعداد خودروهای برقی با باتری فروخته شده در ماه سپتامبر نشان دهنده این است که تعداد فزاینده ای از استرالیایی ها متعهد به کربن زدایی حمل و نقل خود هستند.

فروش بر اساس پیشرانه یا نوع سوخت

  • بنزین: 47,620
  • دیزل: 29,377
  • ،یبی: 4616
  • برقی: 7247
  • PHEV: 525
  • هیدروژن FCEV: 0
مدل ها

  1. تویوتا هایلو، – 5170
  2. فورد رنجر – 4890
  3. تسلا مدل Y – 4359
  4. مزدا CX-5 – 2439
  5. میتسوبیشی تریتون – 2319
  6. ایسوزو دی م، – 1924
  7. میتسوبیشی اوتلندر – 1879
  8. تویوتا راو4 – 1856
  9. کیا اسپورتیج – 1775
  10. هیوندای i30 – 1733
  11. تویوتا پرادو – 1698
  12. تسلا مدل 3 – 1610
  13. هیوندای توسان – 1579
  14. تویوتا کرولا – 1554
  15. ام جی 3 – 1423
  16. میتسوبیشی ASX – 1408
  17. GWM Haval H6 – 1294
  18. کیا سراتو – 1257
  19. هیوندای ،ا – 1098
  20. مزدا CX-3 – 1094
  • VFACTS سپتامبر 2022: افزایش فروش، سهم خودروهای الکتریکی به بالاترین حد خود رسید

بیا دیگه با فروش 7290 و رشد 41.4 درصدی پس از یک ماه پرفروش، جایگاه دوم را به خود اختصاص داد. برنده مدال نقره معمولی بود مزدا با 7259 فروش (با 10.7 درصد افزایش) در جایگاه سوم قرار گرفت.

در حالی که سهم کلی خودروهای برقی باطری در بازار کم است (2.7 درصد)، روند بازار آشکاری به سمت فناوری آلایندگی صفر است.

لیست کامل را در زیر مشاهده کنید.

نام تجاری حراجی تغییر دادن
تویوتا 14,852 -26.5٪
بیا دیگه 7290 41.4٪
مزدا 7259 10.7٪
میتسوبیشی 6784 47.3٪
آب کم عمق 6635 15.2٪
هیوندای 6501 19.1٪
تسلا 5969 که
فول، واگن 3698 -2.5٪
ام جی 3261 8.3٪
سوبارو 3167 3.4٪
GWM 3050 69.4٪
ایسوزو یوته 2818 -10.0٪
مرسدس بنز 2646 7.6٪
بی ام و 2032 38.7٪
نیسان 1885 -33.1٪
سوزوکی 1729 18.7٪
LDV 1640 19.5٪
آئودی 1431 27.3٪
هوندا 1258 35.9٪
ولوو 1001 62.8٪
رنو 684 30.5٪
رم 603 101.7٪
جیپ 576 -27.5٪
اشکودا 566 -7.5٪
ل،وس 408 -40.8٪
سانگ یانگ 400 70.9٪
مینی 344 14.7٪
پورشه 330 10.0٪
شورلت 268 18.1٪
لندرور 229 -47.1٪
کوپرا 199 که
پژو 140 -71.2٪
روایت آفرینش در انجیل 114 137.5٪
ستاره قطبی 85 که
فیات 72 -62.3٪
مازراتی 68 74.4٪
آلفا رومئو 58 -26.6٪
جگوار 58 -44.2٪
بنتلی 24 14.3٪
لامبورگینی 22 100.0%
استون مارتین 13 0.0٪
رو، – رویس 8 300.0٪
سیتروئن 7 0.0٪
کرایس، 1 -93.8٪
  • VFACTS سپتامبر 2022: افزایش فروش، سهم خودروهای الکتریکی به بالاترین حد خود رسید

خودروهای الکتریکی در سپتامبر 7.7 درصد از سهم بازار را به خود اختصاص دادند و رکورد قبلی آگوست را ش،تند. آنها همچنین فروش هر دو خودروهای هیب، و پلاگین هیب، را در مجموع بیشتر ،د.

بر اساس پایگاه داده صنعت VFACTS، فروش خودروهای جدید استرالیا در ماه سپتامبر 12.3 درصد رشد کرد و به 93555 دستگاه رسید و خودروهای برقی رکورد جدیدی را در بازار ثبت ،د.

فروش بر حسب نوع ،یدار

  • ،یداران خصوصی: 50889، افزایش 23.7 درصدی
  • ناوگان تجاری: 31027، افزایش 4.3 درصدی
  • ناوگان اجاره ای: 5304، 9.7 درصد کاهش
  • ناوگان ،تی: 2165، 17.7 درصد کاهش

فروش خودرو از سال تا به امروز در حال حاضر به 811130 دستگاه در سه ماه مانده به پایان رسیده است که نسبت به مجموع 2021 0.6 درصد کاهش داشته است.

نقل قول

برخی از گزارش های ماهانه قبلی

بخش ها
  • ماشین های میکرو: کیا پیکانتو (519)، میتسوبیشی میراژ (48)، فیات 500 (12)
  • خودروهای سبک زیر 25000 دلار: ام جی 3 (1423)، کیا ریو (460)، مزدا 2 (383)
  • خودروهای سبک بیش از 25000 دلار: مینی هاچ (189)، آئودی A1 (65)، سیتروئن C3 (3)
  • خودروهای کوچک زیر 40000 دلار: هیوندای i30 (1733)، تویوتا کرولا (1554)، کیا سراتو (1257)
  • خودروهای کوچک بیش از 40000 دلار: آئودی A3 (285)، مرسدس بنز ک، A (262)، BMW سری 1 (195)
  • خودروهای متوسط ​​زیر 60000 دلار: تویوتا کمری (663)، مزدا 6 (112)، فول، واگن پاسات (97)
  • خودروهای متوسط ​​بیش از 60000 دلار: تسلا مدل 3 (1610)، BMW سری 3 (356)، مرسدس بنز ک، C (278)
  • خودروهای بزرگ زیر 70000 دلار: کیا استینگر (98)، اشکودا سوپرب (44)
  • خودروهای بزرگ بیش از 70000 دلار: BMW سری 5 (50)، مرسدس بنز ک، E (39)، آئودی A6 (27)
  • بزرگ بالا ماشین ها: مرسدس بنز S ک، (12)، مرسدس بنز EQS (11)، BMW سری 7 (5)
  • جابجایی افراد: کیا کارناوال (697)، هیوندای استاریا (334)، فول، واگن مولتی ون (90)
  • خودروهای اسپرت زیر 80000 دلار: فورد موستانگ (237)، تویوتا GR86 (92)، سوبارو BRZ (80)
  • خودروهای اسپرت بیش از 80000 دلار: BMW سری 4 (115)، مرسدس بنز ک، C (49)، مرسدس بنز ک، E (26)
  • خودروهای اسپرت بیش از 200000 دلار: پورشه 911 (26)، لامبورگینی دو در (15)، بنتلی کانتیننتال (11)
  • VFACTS سپتامبر 2022: افزایش فروش، سهم خودروهای الکتریکی به بالاترین حد خود رسید
  • SUV های سبک: مزدا CX-3 (1094)، کیا استونیک (906)، Hyundai Venue (556)
  • SUV های کوچک زیر 40000 دلار: میتسوبیشی ASX (1408)، هیوندای ،ا (1098)، MG ZS (994)
  • SUV های کوچک بیش از 40000 دلار: ولوو XC40 (515)، آئودی Q3 (429)، مرسدس بنز GLA (218)
  • شاسی بلندهای متوسط ​​زیر 60000 دلار: مزدا CX-5 (2439)، میتسوبیشی اوتلندر (1879)، تویوتا راو4 (1856)
  • شاسی بلندهای متوسط ​​بیش از 60000 دلار: تسلا مدل Y (4359)، BMW X3 (338)، ولوو XC60 (268)
  • شاسی بلندهای بزرگ زیر 70000 دلار: تویوتا پرادو (1698)، ایسوزو MU-X (894)، سوبارو اوت بک (815)
  • SUV های بزرگ بیش از 70000 دلار: BMW X5 (269)، مرسدس بنز GLE (226)، ولوو XC90 (168)
  • شاسی بلندهای بزرگ زیر 100000 دلار: تویوتا لندکروز واگن (634)، نیسان پاترول (479)
  • شاسی بلندهای بزرگ بالای 100000 دلار: مرسدس بنز GLS (87)، BMW X7 (60)، آئودی Q8 (42)
  • VFACTS سپتامبر 2022: افزایش فروش، سهم خودروهای الکتریکی به بالاترین حد خود رسید
  • وانت های سبک: فول، واگن کدی (70)، رنو کانگو (9)، پژو پارتنر (4)
  • وانت های متوسط: تویوتا HiAce (394)، فورد ترانزیت سفارشی (322)، هیوندای استاریا بار (241)
  • وانت های بزرگ: LDV تحویل 9 (247)، مرسدس بنز اسپرینتر (207)، رنو مستر (148)
  • اتوبوس های سبک: Toyota HiAce (151)، Toyota Coaster (33)، LDV Deliver 9 (15)
  • 4×2 Utes: تویوتا هایلو، (1626)، فورد رنجر (509)، میتسوبیشی تریتون (290)
  • 4×4 Utes: فورد رنجر (4381)، تویوتا هایلو، (3544)، میتسوبیشی تریتون (2029)
  • VFACTS سپتامبر 2022: افزایش فروش، سهم خودروهای الکتریکی به بالاترین حد خود رسید

آیا در مورد فروش خودرو سوالی دارید؟ در نظرات بپرسید و من وارد می شوم!



منبع: https://www.carexpert.com.au/car-news/vfacts-september-2022-sales-rebound-ev-share-hits-new-high

تویوتا با وجود افت 26.5 درصدی به دلیل کمبود سهام و لیست انتظار 12 ماهه در مدل های کلیدی، با 14852 فروش در صدر ج، قرار گرفت.

بعدی بودند میتسوبیشی (6784، رشد قوی 47.3 درصد)، آب کم عمق (6635، افزایش 15.2 درصدی)، هیوندای (6501، 19.1 درصد افزایش) و تسلا (5969 فروش). از آنجایی که تسلا تنها امسال انتشار داده های فروش محلی خود را آغاز کرد، هیچ رقم قابل مقایسه ای برای سال 2021 وجود ندارد.

بخش های برتر بر اساس سهم بازار

  • SUV متوسط: 19.6 درصد
  • 4×4 یوتس: 18.0 درصد
  • SUV بزرگ: 13.0 درصد
  • SUV کوچک: 12.9 درصد
  • ماشین کوچک: 8.5 درصد

سهم بازار آن به 15.9 درصد کاهش یافت، در حالی که در سپتامبر 2021، 24.3 درصد از سهم بازار را در اختیار داشت.

سه خودروی پرفروش در ماه سپتامبر، تویوتا هایلو،، فورد رنجر و به طور قابل توجهی تسلا مدل Y تازه راه اندازی شده بودند.

ضربه زدن به درب اولین رتبه 10 برتر خود، اما پایان دادن به یک موقعیت کوتاه، بود GWM با فروش 3050، رشد سالم 69.4 درصدی به رهبری شاسی بلند متوسط ​​هاوال H6 با 1294 دستگاه.

این دومین ماه متوالی است که رشد قابل توجهی دارد و بازار نیز در ماه اوت 17.3 درصد رشد کرده است. این نشان می دهد که سطح موجودی و عرضه در حال بهبود است.

متفرقه

طی سپتامبر 2022، 7247 وسیله نقلیه الکتریکی با باتری فروخته شد که بیشتر از ،یبی هیب، و پلاگین هیب، (5141) بود. وی گفت: تا به امروز 21771 دستگاه خودروی برقی باطری به فروش رسیده است.

جمع ، 10 نفر برتر بودند فول، واگن (3698 فروش، کاهش 2.5 درصدی به دلیل ادامه کمبود)، ام جی (3261، 8.3 درصد افزایش) و سوبارو (3167، 3.4 درصد افزایش).

تفکیک دسته

  • ماشین شاسی بلند: 49643 فروش، 53.1 درصد سهم بازار
  • تبلیغات سبک: 22252 فروش، 23.8 درصد سهم بازار
  • ماشین های سواری: 17490 فروش، 18.7 درصد سهم بازار
  • تبلیغات سنگین: 4170 فروش، 4.5 درصد سهم بازار

در حالی که عرضه خودروهای جدید به بازار استرالیا نشانه‌هایی از بهبود را نشان می‌دهد، آقای وبر هشدار داد که مشکلات لجستیکی و زنجیره تامین همچنان مشکل‌ساز باقی مانده است، زیرا بازار جه، خودرو پس از همه‌گیری کووید-19 بهبود می‌یابد.

فروش بر اساس منطقه

  • نیو ساوت و،: 28945، 20.8 درصد افزایش
  • ویکتوریا: 25,367، 23.8 درصد افزایش
  • کوئینزلند: 20634، افزایش 2.9 درصدی
  • استرالیای غربی: 8644، 6.0 درصد کاهش
  • استرالیای ج،ی: 6005، کاهش 2.2 درصدی
  • تاسم،: 1630، 0.9 درصد کاهش
  • قلمرو پایتخت استرالیا: 1498، افزایش 67.7 درصدی
  • قلمرو شمالی: 832، 9.8 درصد کاهش
برندها